W poniedziałek 8 listopada o godzinie 19:00 Warecki Klub Jazzowy zaprasza na koncert jazzowy „MaMuGe 3”. To projekt jedyny w swoim rodzaju, pozwalający odkrywać nowe płaszczyzny muzyki. W skład projektu wchodzą: Maciej Obara – saksofon, John Lindberg – kontrabas i Harvey Sorgen – perkusja, czytaj dalej..
MaMuGe 3 to kolejna produkcja Instytucji Kultury Ars Cameralis z Katowic, dla której w styczniu 2010 r. w Woodstock/New York zrealizowano sesję nagraniową. Artyści wykonują muzykę z pogranicza awangardy z elementami free jazzu. Harvey Sorgen ma na swoim koncie współpracę z takimi muzykami jak: Ahmad Jamal, Dewey Redman, Dave Douglas, Mark Feldamn, Wada Leo Smith, Cameron Brown, Bill Frisel, czy Fonda Stevens Group. To właśnie podczas wspólnego koncertu z zespołem Fonda Stevens Group w katowickiej Hipnozie zorganizowanego w ramach cyklu „Jazz i okolice” Maciej Obara poznał Harveya Sorgena. Efektem tej współpracy stała się sesja nagraniowa MaMuGe 3 w USA. Sorgen zaproponował Obarze basistę Johna Lindberga, znanego ze współpracy z Jimmy Lyonsem, Stevem Lacy, Albertem Mangelsdorffem, czy Anthonym Braxtonem. Sesja z Harveyem Sorgenem i Johnem Lindbergiem umożliwiła Maciejowi Obarze zetknięcie się z wielką historią muzyki i jego idolami. Dzięki muzycznym doświaczeniom amerykańskich muzyków sesja okazała się wielkim sukcesem, charakteryzując się potężną i szczerą energią. Płyta nosi tytuł Three i można na niej znaleźć kompozycje całej trójki.
Lider zespołu Maciej Obara zadebiutował w roku 2006 nagrywając swoją pierwszą autorską płytę. Istotny wpływ na kierunek obranej drogi artystycznej miała współpraca z Tomaszem Stańko. Obecnie Maciej Obara ma za sobą nagranie trzech autorskich płyt Message from Ohayo (2006),
I Can Do It (2009) oraz Four (2010). Ostatnia płyta została nagrana również w Nowym Jorku z udziałem Raplha Alessiego, Marka Heliasa oraz Nasheeta Waitsa. Artysta współpracował również z amerykańskim saksofonistą Antoine Roneyem oraz z Tomaszem Stańko w projekcie New Balladyna Quartet. Najnowsza płyta Macieja Obary spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem środowiska jazzowego, a o sukcesie płyty może świadczyć recenzja Tomasza Stańko: „Już pierwsze dźwięki najnowszej płyty Macieja Obary wzruszyły mnie, wprowadziły w czar tej muzyki (…) Jego muzyka jest silna, dojrzała, głęboka, pełna czaru, piękna. Jest jego własna.„