23 stycznia (niedziela) o godzinie 18:00 zapraszamy na koncert „W karnawałowym nastroju” w wykonaniu Renaty Drozd i Krzysztofa Błaszkiewicza. W programie koncertu najsłynniejsze duety, arie operowe i operetkowe. Usłyszymy m.in. „Księżniczkę Czardasza”, „Co się dzieje, oszaleję” czy „Usta milczą, dusza śpiewa”. Na fortepianie akompaniuje Łukasz Woś. Czytaj dalej ..
Renata Drozd jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Adeli Winiarskiej. Dyplom z wyróżnieniem zdobyła w czerwcu 1999r. Debiutowała w 2001r. w Operze Bałtyckiej w Gdańsku partią Micaeli w operze Carmen G. Bizeta. Od 2002r. współpracuje z Operą na zamku w Szczecinie, gdzie kreuje partię tytułową w Księżniczce Czardasza E. Kalmana. Od września 2005r.jest solistką Teatru Muzycznego w Lublinie, w którym kreuje główne partie operowe i operetkowe. Ważną rolę w jej dorobku artystycznym zajmuje muzyka oratoryjno-kantatowa. W 2006 r. nawiązała współpracę z Waldemarem Malickim. W jego muzyczno-kabaretowym show „Filharmonia Dowcipu” występuje w całkowicie odmiennym repertuarze, zmieniając swój muzyczny wizerunek. Wprawdzie prezentuje muzykę poważną, ale w zupełnie innej formie – miłej, lekkiej, wesołej.
Krzysztof Błaszkiewicz jest absolwentem Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 1990r. pracuje w Filharmonii Świętokrzyskiej im. O. Kolberga w Kielcach. To najwszechstronniejszy muzyk Filharmonii, który rolę koncertmistrza grupy kontrabasów dzieli między karierę śpiewaczą barytona znanego choćby ze „Strasznego Dworu” Moniuszki i sukcesy pedagogiczne nauczyciela Państwowej Szkoły Muzycznej w Kielcach. To dla niego właśnie Piotr Rubik napisał solo na kontrabas w „Psałterzu Wrześniowym”. Występował m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim w Warszawie, a także w Belgii, Francji, Niemczech i Korei Południowej.
Łukasz Woś to znany kielecki kompozytor, pianista i pedagog, uznawany – co potwierdzają liczne nagrody za jednego z najwybitniejszych polskich akompaniatorów. Jego utwory wykonywane są w większości krajów europejskich oraz w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, w tym na wielu festiwalach muzycznych ze względu na ich wirtuozerski charakter.